Mæ

lørdag 17. november 2012

Søm og broderi

Hei å hopp ;-)
Nei detta var ikke enkelt, mye trykking fram og tilbake for å få denne sia til å se normal ut.
Men fikk heldigvis hjelp av ei som har peiling på det aller meste og ikke minst på data ;-) Tusn takk for hjelpa !! ;-)
Har hatt noen heller rolige dager i det siste, kroppen vil liksom ikke mer etter en dag på jobb, men har så smått begynt å lage noen julegaver,
Ja jeg lager de fleste gavene selv i år, ikke for å spare penger, for det blir nesten dyrere å lage dem selv enn å kjøpe varen ferdig i butikk.
Har også fullført ett kurs gjennom Åfjord Husflidslag denne uka, var " Snøreveska " som skulle syes da.

Dette var ei grei og enkel veske å sy sammen ;-)
Passer godt for nybegynnere på symaskin, da det stort sett er bare rettsøm med 1/4" fot som er brukt, og kun ett glidelås til lomme innvendig. Mønster til denne er det Bente Malm som har laget : http://bente2005.blogspot.no/2009/03/snreveska-nytt-mnster.html.
Fås kjøpt på Fagervold Hobby ;-)

Ellers er det broderidesign med Digitizer som er den store lidenskapen om dagen  ;-)
ble advart om at dette var ett program det var lett å bli hekta på da jeg kjøpte det for en tid siden, og jaggu ha " hain Ivar " rett ;-)
kan sitte på timesvis å stingsette ett bilde, og når jeg endelig har lagt det over på broderingsmaskina mi fra Janome hender det at pulsen og spenninga er høy. Har jeg glemt noe eller er rekkefølgen på fargene riktig, elementene i rett rekkefølge? He he skal ikke mye til for å underholde meg ;-)
Så det som står høyest på ønskelisten min no, er ei skikkelig maskin, Janome MB4 hadde vært tingen ;-)
Så hvis det er noen der ute med alt for mye penger og ønsker å bli kvitt noen av dem så er det bare å melde seg ;-)

Lager også noen løpere som jeg skal prøve å selge på julemarkedet på Åfjord helsesenter den 24.11, får ikke til å være til stede selv da, men har heldigvis en god nabo som skal på stand som har sakt seg villig til å prøve å selge disse for meg.
Har designet løperne selv, men har selvfølgelig ikke tegnet ned noe mønster til dem ( det er så typisk meg ) , tar litt lengre tid med hver enkelt da, men det er jo spennende å se hvordan sluttresultatet blir.
Legger ut bilde av disse senere, er ikke 100% ferdig med dem enda, utsetter i det lengste med å sy på lukkekanten, dette gjøres for hånd ( og det er drit kjedeli spør du mæ ) ;-)
Ønsker alle mine lesere ( begge to ) ei super helg ;-)

2 kommentarer:

  1. Ser man det unge mann, nå begynner det å ligne noe ;) gleder meg til å følge deg videre på bloggens vei :) Du må legge ut masse bilder!!! Heldig er de som får julegaver fra deg. Min jobbe-helg er over, da er det godt med avslapping i gyngestolen. Ønsker deg en fin og frisk uke :)

    SvarSlett
  2. hei
    hva koster en brodert caps, 2 linjer, 50 stk

    SvarSlett