Mæ

søndag 16. desember 2012

litt av hvert

En stund siden sist jeg la ut noe nytt no, men det har sin naturlige forklaring ;-)
Har vært 14 dager i syden, nærmere bestemt Puerto Rico. Hadde gledet meg lenge til å komme til varmen å få samlet litt krefter, men fru Fortuna er vil ikke særli glad i meg for etter ett døgn slo hun til ;-(  Det ble 14 dager med sykdom, sykehus og medisinering av en annen verden, tror fastlegen min hadde fått slag hvis han så hva de pakket i meg, men med mine spanskkunskaper er jeg heldigvis lykkelig uvitende om hva det var.

Men jeg har da fått gjort litt etter at jeg kom hjem ;-)
Er jo snart jul, så jeg må jo produsere noe for anledningen ;
Denne har jeg designet selv, og ble faktisk solgt før den var ferdig ;-)" Kristtornduken" måler ca 60 x 120 og passer jo godt på stuebordet i jula,
Votter i Vamsegarn må en jo ha på denne tia av året ;-)  oppskrifta på disse fikk jeg på Røros  og er kjempegreie å strikke, lager ett par på en kveld ;-)  og de blir utrolig myke og varme når de blir tova.
Denne sydde jeg før jeg dro til syden, den er også egenkomponert. Prøvde å selge den på julemessa, men den ble vist for stor og dyr ;-(  den måler ca 80 x 150 med motiv av elg og hjort.
Denne artige vinbeholderen eller hva jeg skal kalle det, laget jeg i dag, jeg og ungene hadde juleverksted på kjøkkenet
Litt vanskelig å lese teksten her, men for dere som ikke ser så godt så er det teksten til " skål " av Vamp som er limt fast.
Dette kalles decoupage og var noe jeg lærte av Anne Dordi på arbeidsstua ;-)
Apropos decoupage: Jeg ble påmeldt på ett kurs i dette på rehaben av en eller annen som sikkert ikke trodde jeg ville møte opp, var litt skeptisk til dette, har jo liksom aldri hatt sansen for slikt, men det hadde jeg jo ikke for søm og strikking heller da :-)
Men det var jo kjempemoro, og som eneste hane på kurset så fikk jeg jo litt ekstra oppmerksomhet og da ;-)





2 kommentarer:

  1. Der kom det bilder ja! :) så mye fint du lager!! Tar du opp bestilling på votta?? Dæm va "gørfin" :O) Glemmer aldri kurskveldene med deg, flinkeste elev :o) Ønsker deg noen fine førjulsdager. Rørosklem

    SvarSlett
  2. Ett par blå votter skal bli ;-)
    Itj farli når en har ei super lærerinne da veit du ;-)
    Håpe du får nån fine førlulskvelda du å, å at d itj bli berre stress ;-)
    Klæm igjen ;-)

    SvarSlett